Viete, čo je backlink?

Dá sa povedať, že backlink, častejšie označovaný ako spätný odkaz, je jedna z najdôležitejších vecí v rámci SEO optimalizácie pre vyhľadávače. Vďaka budovaniu spätných odkazov môžete na váš web priviesť nových návštevníkov, či zlepšiť pozíciu svojho webu vo vyhľadávačoch. Čo je teda backlink a ako na budovanie spätných odkazov, teda linkbuilding?

Čo sú spätné odkazy

Spätný odkaz, teda backlink, je odkaz, ktorý smeruje na vaše stránky z iného, než vášho vlastného webu. To znamená, že ak sa niekto na svojom webe zmieni o vás, respektíve o niečom z vášho webu, pričom na váš web odkáže, získavate takto spätný odkaz. Platí, že čím viac kvalitných spätných odkazov, teda odkazov z relevantných a hodnotných webov, tým lepšie. Prečo? Ak vhodne umiestnite odkaz na váš web, môžete tak získať z iného webu množstvo nových návštevníkov, ktorí sa stávajú potenciálnymi klientmi. Navyše, web vďaka linkbuildingu získava lepšiu pozíciu vo vyhľadávačoch, čo takisto vedie k zvýšeniu návštevnosti webu. A je to prakticky aj celkom lacná reklama!

Ako na linkbuilding

Budovanie spätných odkazov môže byť prirodzené, teda bez vášho pričinenia. V tom prípade ide o organické spätné odkazy. Tieto odkazy vznikajú jednoducho preto, že je váš web, prípadne to, čo na ňom ponúkate, zaujímavé. A preto na vás ľudia automaticky odkazujú. No aby ste takéto spätné odkazy získali, váš web by musel byť naozajstnou autoritou! Vybudovať spätné odkazy vo vlastnej réžii môžete týmito spôsobmi:

  • PR články. Teda tvorba a publikovanie PR článkov, ktoré budú odkazovať na váš web. Podmienkou je napísať kvalitný PR článok a uverejniť ho na tematicky príbuznom webe. V článku sú vhodne umiestnené kľúčové slová, ktoré odkážu na váš web. Takýto odkaz vyznieva prirodzene.
  • Katalógy. Je to veľmi jednoduchý spôsob linkbuildingu. Zároveň však aj najmenej účinný. Ide o to, že zaregistrujete svoj web do internetového katalógu. Samozrejme, opäť vyberajte relevantný a obsahovo príbuzný katalóg, kde vás potenciálny klient s najväčšou pravdepodobnosťou bude hľadať.
  • Výmena odkazov. Ide o to, že sa s iným správcom/majiteľom webu dohodnete, že si odkazy proste vymeníte. On odkáže na váš web, vy zas na jeho. Ak to však s takýmito odkazmi preženiete, Google to dokáže odhaliť a hrozí zníženie pageranku. Ak teda vymieňať odkazy, tak len výnimočne a s obsahovo príbuznými webmi.
  • Platené odkazy. Tie sú najčastejšie zobrazované v bočných paneloch webu. Ich výhodou je to, že pomerne jednoducho môžete získať návštevnosť. Nevýhodou však to, že sú na stránke spravidla len krátkodobo, kým za ne platíte.

V každom prípade, linkbuilding je pre váš web doslova nevyhnutnosťou. Ak si s budovaním spätných odkazov neviete poradiť, oslovte profesionálov z Blueinfo, ktorí to urobia za vás.

Pridaj komentár